Homestaging je príprava nehnuteľností na predaj/prenájom. Do praxe ho zaviedla američanka Barb Schwarz v roku 1972. Je to súbor inscenačných techník, ktoré môžu mať pozitívny vplyv na predaj/prenájom nehnuteľnosti.
Prínos pre predávajúceho: skrátenie doby predaja (v priemere už za 37 dní) a možný nárast ceny až o 6,9% . K výhodám treba pripočítať aj zjednodušenie sťahovania.
Prínos pre kupujúceho: zjednodušenie a urýchlenie sťahovania, redukuje náklady na opravy, kupujúci ľahšie vníma priestor s ohľadom na účel a prednosti priestoru.
Drvivá väčšina ľudí, až 90 %, si nedokáže priestor vizualizovať, a teda len ťažko si vie reálne predstaviť využiteľnosť daného priestoru, ktorý by sa mohol stať napríklad ich budúcim domovom.
Ak vás tieto informácie zaujali, je ešte dôležité zdôrazniť, že účelom homestagingu nie je minúť klientove peniaze a premietnuť túto investíciu do konečnej predajnej ceny nehnuteľnosti, ale investovať do nehnuteľnosti rozumnú, nie vysokú čiastku (na základe možností klienta a po vzájomnej dohode), ktorá klientovi dokáže priniesť maximálny zisk.